Drozdowa szkółka niedzielna. Wybór uczniów

Grupa docelowa: Rodziny Rodzaj nauki: Katecheza Tagi: Drozd, Szkółka Niedzielna

POTRZEBUJESZ plansze z twarzami osób, przybory do pisania

INFORMACJE WSTĘPNE

  • Powitanie rodziców i dzieci,
  • Sprawdzenie obecności,
  • Powitanie Aniołka Gabrysia,
  • Przypomnienie treści ostatniego spotkania (pomoc rodziców) – czy czas na odpieranie różnych pokus się zmniejszył? Ile go teraz używamy na to, aby przeszły kaprysy, obrażanie się, wstawanie i jedzenie?

OPOWIEŚĆ BIBLIJNA

Mk 1,16-21: (16) Przechodząc obok Jeziora Galilejskiego, ujrzał Szymona i brata Szymonowego, Andrzeja, jak zarzucali sieć w jezioro; byli bowiem rybakami. (17) Jezus rzekł do nich: Pójdźcie za Mną, a sprawię, że się staniecie rybakami ludzi. (18) I natychmiast zostawili sieci i poszli za Nim. (19) Idąc dalej, ujrzał Jakuba, syna Zebedeusza, i brata jego Jana, którzy też byli w łodzi i naprawiali sieci. (20) Zaraz ich powołał, a oni zostawili ojca swego, Zebedeusza, razem z najemnikami w łodzi i poszli za Nim. (21) Przyszli do Kafarnaum. Zaraz w szabat wszedł do synagogi i nauczał.

Łk 6, 12-19: (12) W tym czasie Jezus wyszedł na górę, aby się modlić, i całą noc spędził na modlitwie do Boga. (13) Z nastaniem dnia przywołał swoich uczniów i wybrał spośród nich dwunastu, których też nazwał apostołami: (14) Szymona, którego nazwał Piotrem; i brata jego, Andrzeja; Jakuba i Jana; Filipa i Bartłomieja; (15) Mateusza i Tomasza; Jakuba, syna Alfeusza, i Szymona z przydomkiem Gorliwy; (16) Judę, syna Jakuba, i Judasza Iskariotę, który stał się zdrajcą. (17) Zeszedł z nimi na dół i zatrzymał się na równinie. Był tam duży poczet Jego uczniów i wielkie mnóstwo ludu z całej Judei i Jerozolimy oraz z wybrzeża Tyru i Sydonu; (18) przyszli oni, aby Go słuchać i znaleźć uzdrowienie ze swych chorób. Także i ci, których dręczyły duchy nieczyste, doznawali uzdrowienia. (19) A cały tłum starał się Go dotknąć, ponieważ moc wychodziła od Niego i uzdrawiała wszystkich.

AKTYWIZACJA

  • Pan Jezus nie chciał być sam, ale chciał swoją miłością podzielić się z innymi,
  • Wybrał swoich uczniów, aby Mu towarzyszyli i byli świadkami wszystkiego, co Jezus mówił i Jego czynów,
  • Wyobraźmy sobie, że jest jeszcze wszystko na początku – Jezus widzi przed sobą wielki tłum i myśli – kogo tu wybrać?…
  • Postanawia nas spytać o radę…
  • ZADANIE DO WYKONANIA – zaznaczamy na arkuszu te postacie, które razem z Jezusem wybralibyśmy na uczniów,
  • Następnie odkrywamy róg z napisem TAJEMNICA i razem z rodzicami jeszcze chwilę pracujemy nad planszą.

PUENTA

  • Nie wiemy, dlaczego Pan Jezus wybrał tych, a nie innych uczniów,
  • Na pewni nie dla ich uśmiechu, bo w końcu jeden z uczniów, Judasz, zdradził swojego Mistrza,
  • Jezus patrzył na ludzkie serce i na to, co się w nim kryje,
  • Niech tak będzie, że twarz będzie wyrażała zawsze to, co jest w sercu.