Droga

Grupa docelowa: Dorośli Rodzaj nauki: Homilia Tagi: Droga, Dz 28, J 21, Męczeństwo, Ps 11

HOMILIA 1

  1. Każdy z nas ma swoją drogę do nieba. Nie ma co się porównywać z innymi.
  2. Żyj swoim życiem, a nie życiem innych!
  3. Patrz z miłosierdziem, jak Bóg – niech wszystkie drogi prowadzą prosto do Niego!

Gidle, 3 czerwca 2017, Dz 28,16-20.30-31; Ps 11; J 21,20-25

HOMILIA 2

1. „Rozeszła się wśród braci wieść, że uczeń ów nie umrze…”. Umarł, ale sposób, w jaki to zrobił, był przerażający. Po prostu umarł.

2. A przecież ideałem chrześcijańskiej śmierci pod koniec I wieku było męczeństwo. 11 Apostołów oddało życie za Chrystusa i Ewangelię, a ten po prostu umarł… Skandal!

3. Dlaczego? Bo chrześcijanie pytają w tych czasach: w jaki sposób można jak najwierniej naśladować Jezusa?

4. Jedną drogę naśladowania ukaże św. Piotr, inną św. Paweł, inną św. Jan… i inni święci i świadkowie wiary w ciągu wieków.

5. „Ludzie prawi ujrzą Jego oblicze” – daj, Panie, aby i nasze osobiste drogi doprowadziły nas do oglądania Twojego oblicza.

Radonie, 4 czerwca 2022, Dz 28,16-20.30-31; Ps 11; J 21,20-25

HOMILIA 3

1. Dzieła starożytnych autorów miały dwa zakończenia. Pierwsze odnosiło się do treści, drugie natomiast podsumowywało wkład autora.

2. Dzisiaj czytamy drugie zakończenie Ewangelii wg św. Jana Jan nie napisał tego zakończenia. ostatni rozdział został dopisany przez redaktora tekstu już po śmierci Apostoła.

3. Cele tego rozdziału są następujące:

  • pokazanie Piotra jako wiarygodnego reprezentanta Chrystusa, ponieważ swoim życiem i męczeńską śmiercią przypieczętował wierność Kościołowi i Chrystusowi,
  • pokazanie Ewangelii Janowej jako wiarygodnego źródła i świadectwa umiłowanego ucznia Jana.

4. Ten rozdział ma szczególne znaczenie w sytuacji niepokoju i kryzysu autorytetów we wspólnocie Janowe po śmierci Apostoła.

5. Boże jedyny, który „spod powiek śledzisz synów ludzkich”, widzisz, jak bardzo aktualna jest Ewangelia Jezusa Chrystusa w naszych czasach…

Radonie, 27 maja 2023, Dz 28,16-20.30-31; Ps 11; J 21,20-25.