Drozdowa Szkółka Niedzielna. Świątynia Salomona

Grupa docelowa: Rodziny Rodzaj nauki: Katecheza Tagi: Drozd, Szkółka Niedzielna

POTRZEBUJESZ: formularz niespodzianki – schowanki, przybory do pisania.

INFORMACJE WSTĘPNE

  • Powitanie rodziców i dzieci, sprawdzenie obecności,
  • Powitanie Aniołka Gabrysia,
  • Przypomnienie treści ostatniego spotkania (pomoc rodziców) – opowieść o Salomonie, który nie prosi Boga o bogactwa, czy pokonanie nieprzyjaciół, ale prosi Boga o mądrość.

WSTĘP

  • Mądry król Salomon postanowił zbudować piękną świątynię, w której Bóg mógłby odbierać cześć od ludzi,
  • Zaprosił do współpracy wielu budowniczych, artystów, którzy mieli mu pomóc w budowaniu i upiększaniu świątyni,
  • Świątynia wyrosła przepiękna i ludzie z wielką chęcią chodzili do niej, aby się modlić, ale po jakimś czasie im się znudziło…
  • Zwłaszcza dzieciom nie chciało się chodzić do świątyni… marudziły, kaprysiły… były po prostu nieznośne…
  • Gdy rodzice się zbierali – dzieci wciąż pytały: po co tam idziemy? Nie lepiej iść na spacer? Na rower? Na plac zabaw? I rodzice musieli szukać argumentów na pytania dzieci…

AKTYWIZACJA

  • Dzisiaj razem poszukamy tych argumentów…
  • Rozdajemy niespodzianki do wykonania ćwiczenia: rysujemy świątynię (kościół), na „języczku” odpowiadamy na pytanie: dlaczego ważne jest, aby iść w niedzielę do kościoła?

Po wykonaniu ćwiczenia – prezentacja na forum. Podajemy mikrofon dzieciom, które chcą powiedzieć, co napisały wraz z rodzicami. Nagrodą za każdą wypowiedź są oklaski.

Pomoc do wykonania można zrobić z kartki formatu A4. Wycinamy z niej kształt przypominający literę T, ale uwaga – pozioma część musi być dwa razy szersza i powinna dać się złożyć na pół z góry na dół, aby powstała „kieszonka”.

W kieszonkę tę od dołu trzeba włożyć „języczek”, czyli część pionową, po dwukrotnym jej złożeniu – jedno w połowie, drugie przy styku z częścią poziomą.

Poniżej jest wygląd pomocy do ćwiczenia, strzałki pokazują, w jaki sposób składać „języczek”, który następnie chowamy do kiszonki.

Poniżej jest wygląd pomocy po zakończeniu ćwiczenia – z języczkiem wysuniętym.

Poniżej przykład wypowiedzi napisanej przez mamę po rozmowie z dzieckiem.

A tu już samo dziecko napisało odpowiedź na postawione pytania.

PUENTA

  • Bóg mieszka w świątyni i czeka tu na każdego z nas, czeka tutaj na mnie!

Po zakończeniu spotkania dzieci mogą zabrać pomoce do domulub zostawić je prowadzącemu.

Kościółki narysowane przez dzieci

Po co trzeba chodzić w niedzielę do kościoła?