Proste metody aktywizujące

Grupa docelowa: Katecheci Rodzaj nauki: Metoda Tagi: Klanza Szczecin, Metody aktywizujące, Proste metody

Kiedyś w Multibanku można było dostać taką składaną reklamę. Wspaniały pomysł na wypisywanie różności…

Rozpoczynając nowy rok szkolny warto poszukać reklam z tym związanych. Miałem zamiar wykorzystać ulotkę do przygotowania formularza, w którym zapytam nowych uczniów, czego oczekują po zajęciach katechetycznych i czego sobie nie życzą.

 

Ulotka bankowa. O ile pani na zdjęciu jest pretensjonalna, o tyle hasło pomaga skonstruować fajny formularz do wpisów. Co może być bez zarzutu na katechezie? Wszystko, co jest rodzaju żeńskiego, czyli – katecheza, wiara, nadzieja, miłość, łaska, odwaga, wierność… Pomysł do wszechstronnego wykorzystania.

Cenzura. Genialny pomysł Amnesty International na zwrócenie uwagi na cenzurę na Białorusi możemy wykorzystać w katechezie. Prosty pomysł na Boże Narodzenie – bierzemy teksty z Ewangelii mówiące o narodzinach Pana Jezusa. Następnie proponujemy uczniom wejście w rolę szatana – cenzora, któremu zależy, aby jak najmniej Dobrej Nowiny o przyjściu Zbawiciela dotarło do człowieka. Co zostanie z tekstu wykreślone? Dlaczego? Co pozostanie jako „nieszkodliwe”? Co my sami dzisiaj „wykreślamy” z przeżywania świąt? Co pozostawiamy jako miłe i „nieszkodliwe”? To dobre pytania do dyskusji z uczniami.

Zabawa z papierem i nożykiem. Czy nadaje się na katechezę?…

Kiedyś w oddziałach Eurobanku można było  wziąć ze stoiska ciekawe teczuszki, w których można coś trzymać, schować lub inaczej zagospodarować.

Przekaz reklamy jest jasny – w Media Markcie kupują spoko goście, ludzie inteligentni i bystrzy. Tylko tacy, którzy czują bluesa. Dlaczego zatem nie wykorzystać tego przekazu na katechezie? Na razie jeszcze nie mam to pomysłu. Zakleiłem tylko papierem cenę. Ulotkę znalazłem gdzieś na korytarzu w bloku, w którym chodziłem „po kolędzie”.

Aż się prosi, żeby wykorzystać tę cudną reklamę na katechezie. I motyw 10% więcej… Ale jak? Szukam pomysłów i życzę wyobraźni! Plakat można znaleźć w punktach sprzedaży, prasie i na ulotkach.

Prosta reguła. Reklama z „mnichami” zapatrzonymi w komórki pojawia się dość dawno w TV. Warto wykorzystać ten pomysł – PROSTA REGUŁA może zachęcić uczniów do napisania prostej odpowiedzi na przykład na… trudne pytanie. Skojarzenie z reklamą TV pomaga obudzić poczucie humoru i zachęcić do pracy. Gdy człowiek zobaczy ją w TV, to obudzi się skojarzenie z pytaniem postawionym na katechezie.

Komiksy MANGA z powodzeniem można stosować na katechezie. Młodzież czyta je namiętnie i zbiera. Czasami mają niezbyt dobry przekaz. Czas je zatem twórczo wykorzystać i niejako „ochrzcić”.

Dawno temu w prasie ukazuje się reklama z ciekawym zdjęciem straaaaasznie rozzłoszczonej pani. Pomyślałem sobie, że można je wykorzystać, ponieważ jest pełne emocji i wyjątkowo sugestywne. Polecam!